MŠ Zlín - Kúty Burge
Hlavička

Zábavné úkoly s Jackiem pro 2.třídu - 3. část 10. 09. 2020

Ahoj sluníčkoví kamarádi! Zdraví vás Jackie!
Už jste se na mě těšili? Já moc! Ale raději se utíkám podívat do šatny, zda tam třeba už nejste.
Škoda, nikde nikdo. Ale víte, jak se to říká. „Kdo si počká, ten se dočká.“ Ale pozor, já Vás přece jenom v
té šatně mám! Hádejte, kde asi? No přeci nakreslené na nástěnce. Vzpomínáte si, jak jste se kreslili a
rodiče Vás museli poznat? No schválně, koho nepoznali?

 

Když tady tak běhám ze dveří do dveří, tak to není tak dávno, co jsme společně spoustu dveří ve školce
otvírali a zavírali. Víte kdy a kde? No přece jak jsme se šli všichni podívat do kuchyně a do tajemného
sklepa! A teď jsem dostal nápad. Tehdy s námi někteří nešli, protože nebyli ve školce. Tak mě napadlo,
že se tam s nimi podíváme znovu, aby jim to nebylo líto.A vezmeme to přes umývárnu.
Otevřete dveře (děti otevřou a zavřou dveře do koupelny) a vyrážíme.

Děti, když jste otevřely dveře do vaší koupelny, všimly jste si, že něco je u nás na umývárně stejné jako u vás doma v koupelně? Hádejte, co asi? Raději se tam běžte podívat ještě jednou a dobře se podívejte, co máte ve vaší koupelně.

  • A teď odpovězte nahlas. Máte tam ručníky? A dovedete říct, jakou mají barvu? Jaký je rozdíl mezi ručníky ve školce a u vás doma? / děti odpovídají a srovnávají – velikost/ větší x menší/, barvu, vzor, poutko/ Spočítáš, kolik vám tam visí ručníků? A co umyvadlo? Vzpomemete si, kolik máme ve školce v umývárně umyvadel? / děti si zkouší vzpomenout, máme jich tam 6/ Už jste rodičům ukázali, jak si správně umíte umýt ruce? Tak je vemte do koupelny a ukažte jim to./děti jdou do koupelny/ Každý ví, že je to moc důležité, abychom na nich neměli bacily. Chytneme se za ruce a jdeme dál. /dítě se chytne s Vámi za ruku „ Had“/ a projděte se po bytě.

Ve školce jsme sešli z mnoha schodů do přízemí. Chodbičkou jsme přišli do kuchyně. Tu bychom našli i
poslepu, podle vůně. Protože, když vaří naše dvě paní kuchařky Evička a Dáša, tak je to cítit až k
obchodu. A co teprv když jsou buchty! To nám všichni závidí, jak se máme.
V kuchyni jsme viděli, že je to tam jiné než u nás doma. Samotná místnost je velikánská. Asi proto, aby
se tam vlezli všechny ty velké hrnce, pokličky, šporáky, trouby, mixéry. Schválně.

  • Uměl bys u vás v kuchyni najít hrnec a na něho správně velkou pokličku?/ děti jdou do kuchyně a hledají /A kdo by uměl ten hrnec přeskočit? / polož hrnec na zem a přeskoč ho 5x /. Teď si zahrejte s rodiči na detektivy. Ty běž někde za dveře a oni ti mezi tím schovají do hrnce 3 malé věci. Pak tě zavolají a říkejte spolu :“ Kdo to ví, kdo to ví, co je v hrnci schované?“ Oddělej pokličku, chvilku se podívej co je v hrnci./ 15 sekund/ a na hrnec zase dej pokličku. Vzpomeneš si, co tam bylo? Vyjmenuj a vytleskej názvy. Kolikrát jsi tleskl? Ukaž počet slabik na prstech. Zkus říct začínající písmeno té věci. Rodiče ti tam mohou i přidat další nové věci/ 5-6 kusů celkem/ a hra se opakuje.

Z kuchyně jsme šli do skladu potravin. Jejda, tam byly veliké sklenice okurků, švestkových kompotů.

  • Schválně, víš co je okurek a švestka? Zelenina nebo ovoce?

​​​​​​​Pak tam byly velké pytle rýže, krupice, cukru. A taky velké balení lízátek! Teď mě napadá, máte doma děti lízátko? Jestli ano, tak si ho přineste, máme před sebou sladké hraní.

  • Dítě drží lízátko v ruce a postupuje dle vašich instrukcí. Můžeš to dělat i před zrcadlem.

1. Vyplázni jazýček a pořádně lízátko olízej po obou stranách.
2. Dej lízátko nahoru před horní ret a olizuj ho. /co nejvíce vypláznout a zvednout špičku jazyka/
3. Dej lízátko k pravéme koutku a olizuj ho. / vytáhnout co nejvíce špičku jazyka a uvolnit/
4. Dej lízátko k levému koutku a olizuj ho.
To bylo mlsando. Kdo se zalepil, tak se utíká umýt.

 

A čeká nás poslední místnost na prozkoumání. Hurá, jdeme do sklepa! Někteří se trochu i báli.
První ale musíme sejít po schodech. /děti si stoupnou a „jdou“ na místě, mohou i pro změnu vysoko
zvedat kolena/. Tma tmoucí. Musíme najít vypínač na světlo. Podívej se doma i ty, kde máte vypínač v
místnosti a zkus světlo rozsvítit a zhasnout. Ve sklepě bylo několik místností a v jedné z nich byly jen
brambory. Jak se mohl ten velký pytel brambor dostat do sklepa? To by přece paní kuchařky neunesly! A
už jsme na to přišli. Po klouzačce. Pán přiveze brambory, otevře dvířka v chodníku a odtud vede šikmá
plocha do tohoto sklepa. Pytel s bramborama sem přijede jak po másle do velké bedny. Chcete si nakonec
zahrát s bramborama?

  • Nachystej si 3 – 5 brambor. Najdi si hodně místa , budeš běhat. Polož si je na zem. Mezi bramborama si nechej mezery. A začínáme!

      Bramborové hrátky
Polož si brambory na zem. / mezi brambory si udělej větší mezery./ Proběhni si bramborovou cestičku „slalomovým během.“
Zkus je přeskákat snožmo.
Zkus je obejít pozpátku.
Můžeš říct rodičům, sourozencům, ať si to zkusí taky! A několikrát za sebou!
A na úplný konec si zkusíme udělat tu bramborovou klouzačku.

Vezmi si do ruky jednu bramboru.
Sedni si na židli či na kraj postele, napni obě dvě nohy, propni špičky tak,aby se dotýkaly podlahy. Už
máme klouzačku. A teď si po ní pusť bramboru. Kutálí se, kutálí? Když tak jí trochu popostrč, kdyby se jí
nechtělo.

 

A tím končí naše putování po školce.To nám dnešní hraní ale uteklo. Já se musím teď vrátit do herny,
abych si ještě stihl pohrát, než bude večer.
Řeknu vám ale děti, že máme štěstí. Co je to štěstí?

 

„Štěstí chodí z města k městu,
nevynechá žádnou cestu.
Kde jsou lidé laskaví
tam se štěstí zastaví.“
/ napsal Jiří Žáček/

 

A my máme štěstí, že jsme kamarádi a že se máme rádi a že se těšíme, až se do naší krásné školky zase
vrátíme!
Mějte se hezky!

 

Jackie a Jana Sedláčková, učitelka 2.třídy